Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du så att du kan mäta dom andra värdena?Tänker främst på klor och pH värde.Dom är av högsta intresse för att kunna bistå med hjälp.
Hej,Här kommer en tidigare tråd om din fråga.https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10643.msg79783#msg79783Han hade mycket rätt redan då. Mycket gammal tråd. Tror att de som svarade då har annan insikt idag. Vidare går riktlinjerna åt rätt håll. De större företagen har koll på detta. Roger
Jag har egentligen aldrig mätt klorvärdet utan bara kört på vad han på folkpool sa till mig, och det var att hålla koll på PH och klorerat som jag skrev i förra inlägget. Men jag har köpt en mätare där jag kan kolla lite mer och var nyss ute och kollade av vattnet. PH var 7,2! Kollar alltid pH innan jag klorerar och ligger jag inte mellan 7,2-7,5 så justerar jag mig dit! Cya var 37. Fritt klor var 0,2 och totalt klor var 2,7! Idag är det egentligen dags för min veckoklorering! Bytte till nytt vatten för 3 veckor sedan!