Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Katastrof  (läst 1035 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimsam

Katastrof
« skrivet: juni 11, 2020, 22:11:45:45 »
Hej på er. En snyft historia och en riktig energitömmare.
Har satt en rund, stål, linerpool  i marken. Barnen har t.om idag kunnat bada i ca 2 veckor i ett 27 grader varmt vatten, fantastiskt. Och jag har under tiden närmat mig slutet av tralledäcket ett färdigt byggt tralledäck.

Lämnar poolen i 2 timmar, ingem badar, kommer hem och skådar sargskarven står diagonalt och att plåtsargen som möter botten har flyttat sig, typ hoppat in en 10 cm.

Suck, ett j...a stort suck. Någon som varit med om något liknande. Anser jag byggt enligt konstens alla regler. Vet inte om jag missat något eller är det helt enkelt så att dessa pooler med stålsarger kräver extrem varmsamt bad?

Hjälp!

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Katastrof
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2020, 02:00:21:21 »
Det är lite svårt att från din beskrivning förstå vad som egentligen har hänt. Det vanligaste problemet med den typen av pooler brukar väl vara dåligt underlag, sluttande mark eller för dålig bärighet under poolen så att det sjunker någon stans. Har du några bilder så att man kan se vad som har hänt. Låter ju verkligen tråkigt när ni nyss fått ordning på det hela.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Katastrof
« Svar #2 skrivet: juni 12, 2020, 09:23:14:14 »
Mmm, låter som att den "tippat över" lite på grund av lutande underlag.
Men håller med Erica, lite svårt att säga mer utifrån din beskrivning.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan