Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Inomhuspuckar som löses upp snabbt  (läst 685 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jgr001

Inomhuspuckar som löses upp snabbt
« skrivet: juni 09, 2020, 21:33:10:10 »
Hej,

Har övergått till poolklubbens inomhuspuckar pga höga cya värden, och söker nu tips på hur man lättast får puckarna att räcka en 5-7 dagar i flytande doserare. Provade att sätta dem i en påse och klippa upp hörnen, men det löstes upp på några timmar så det blev väl för stora hål.
Skall prova klippa mindre hål till nästa ggn, men tänkte kolla om ni har några bra tips på hur ni gjort, för det är ju många som använder dessa puckar 😀
Pool JF-Fritid 9,1x4,5x1,32
Pooltrappa JF-Fritid
Värmepump Fairland Al17 inverter.
Zabra pooltak 9,5x5 med motor.

Poolgiganten

Utloggad poolarenper

SV: Inomhuspuckar som löses upp snabbt
« Svar #1 skrivet: juni 10, 2020, 21:44:01:01 »
Jag sitter med samma problem och samma fråga som du. Jag testade att ta en plastburk som det varit rostad lök i och borrade ett hål i den i botten. La i klorpucken och i breddavloppet. Funkade bra initialt men sen så flöt den upp och vände sig med fel sida upp och låg flytande. Jag läste på forumet om någon som hade limmat fast en sten i sin plastburk för att förhindra detta. En annan idé som jag klurar på är en vanlig fryspåse men göra hål i den med en knappnål kanske?
If you can’t measure it, you can’t improve it. – Peter Drucker

Utloggad Jgr001

SV: Inomhuspuckar som löses upp snabbt
« Svar #2 skrivet: juni 11, 2020, 17:06:05:05 »
Testade att lägga 2 puckar i en fryspåse och stack 3 hål med en knappnål samt satte påsen i en dispenser med allting stängt, det verkar lösa upp sig ganska fort för det, håller max en dag eller två, så nästa ggn blir det endast 1 hål med knappnål, blir till att prova sig fram så man får dem att hålla någon dag längre.

Ingen som har något bättre tips ?
Pool JF-Fritid 9,1x4,5x1,32
Pooltrappa JF-Fritid
Värmepump Fairland Al17 inverter.
Zabra pooltak 9,5x5 med motor.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan