Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejHar problem med konstant stigande PH utan att jag gör något alls.Poolen har mätning av ph ungefär en gång i timmen och det stiger lite långsamt hela tiden utan att något tillförs vattnet och utan att någon är i poolen och med taket på.Någon med idé om vad det kan bero på?Klorering sker normalt med saltklorinator men under mätperioden avslagen.Polltaket på och inget bad.Hacket i kurvan på bilden är då jag hällde i ca 2 dl PH- (upplöst i vatten) och är förväntad sänkning.
Tack.Temp har varit 28-29 grader under tiden.Efter ytterligare en tid så stiger ph fortfarande. Se bild.Saltklorinatorn avstängd, ingen användning och tak på.
HejStort tack för alla dina svar.Fast även de senaste graferna är med klorinatorn avslagen.Innan jag slog på den i eftermiddags så hade den varit avslagen i minst 4 dygn.Vet ej om jag har något bundet klor men för 1-2 veckor sedan så var FC över 8 ppm med hjälp av saltklorinatorn så det borde väl slagit ut ev bundet klor?0,5 ppm FC var efter 3 dygn med avstängd klorinator.Något är det ju som reagerar i poolen och bildar något basiskt. Men vad?Kan rester av tidigare ph+ och ph- finnas kvar och verka långsamt? För de två är de enda jag haft i i år.Ursäkta alla frågor.