Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Vad kul att du kollar på en KMP pump. har själv en KMP smart 12, funkar kanon. för mig var valet lätt då jag precis som dig får bra rabatt på Ahlsell sen har jag en thermopool på 4x8m med pool tak.Då du inte har tak eller så vidare isolering skulle nog jag ta 12 om den inte är tok mycket dyrare för dig. visst den är rätt ordentligt överdimmad för dig men du kommer ha en som klarar att hålla värmen bra.hade du haft täckning på poolen hade den mindre räckt utan problemDu kommer nog bli väldigt nöjd med pumpen iaf, och är det något problem med den så har dom skit bra service.
Tack för ditt svar! Jag beställde en Smart 12 som du rekommenderade, det ska bli intressant att se hur det kommer funka!Hur har ni andra gjort med inkoppling mot filter,är det rör som gäller? Kommer bli en del frågor framöver men jag ska kolla här på forumet först för att se om jag hittar de svar jag söker...Jag kollade din byggtråd,snyggt bygge!!
Hej! tycker ni 12an funkar bra? är i planen på att köpa en sådan, har en pool på 25 kubik, nedgrävd med 5cm isolering sidor 10 under. Men som sakt det är ju inte Tropisk sommar här på kvällarna! Hur ofta går fläkten för er?Med vänlig hälsning, Fredrik