Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag håller med. Ska ni bara köra från mitten av juni till slutet av augusti och har ett vindskyddat läge så kanske det funkar men jag skulle inte chansa på det. Vi har ju 9,2kW till 31 kubikmeter vatten men vår pool är bra isolerad samt försedd med pooltak. Det går dessutom ganska snabbt att upptäcka att 28 grader inte är den temperatur som man vill ha. 31-33 grader någonstans är optimalt för oss.
Av ren nyfikenhet, hur pass bra håller er pool värmen nu när det är nästan nollgradigt på natten?
Vi har aldrig startat poolen före mitten av Juni. Målet brukar vara att bada till midsommar. Visst missar vi ofta en fin vecka i maj men jag slipper gärna att sköta poolen innan det är stabilt väder som gör det värt besväret. Det är oftast mycket annat att ta hand om i maj-juni så jag vill inte ha igång poolen för tidigt. Vi höll poolen igång till slutet av September ett år för att testa förmågan att hålla den varm. Slutsatsen var att så länge som dygnsmedeltemperaturen i luften är minst 10 grader så klarar vi att hålla 31-32 grader i vattnet men då var ju vattnet redan varmt när temperaturen sjönk så hur det skulle fungera att starta från låga temperaturer vet jag inte.