Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men frågan kvarstår - behövs CYA alls om man har pooltak/täckning alla tider då man inte badar och är generellt noga med klorhalt etc (via "inomhuspuckar")?Även om det skulle gå åt mer "inomhuspuckar" (pga ingen CYA) kanske det är värt det för att utesluta risken för klorblockering?Vi fick igång vår nya pool sent förra året, körde med utomhuspuckar (=CYA) då men har nytt vatten i år och jag funderar på hur jag ska göra detta enklast.Blanda puckar, eller bara inomhuspuckar? Finns det några risker med att bara köra inomhuspuckar, förutsatt att man håller vanlig koll på värden?
Tack för svar Roger och Oneill - då ska jag köpa och köra med inomhuspuckar, iaf en parameter mindre att hålla reda på då (som dessutom påverkar en annan).Hade bara poolen igång 1.5-2 månader i slutet av förra året, men inte kändes det som att jag behövde backspola särskilt mycket - kanske inget alls men jag gjorde det några ggr "bara för att". Har pooltak, och kör med robot då och då.En tanke dock:I mina puckar (Delphin?) finns ju även flock-någonting, alg-någonting och kanske ngt mer - finns sånt "inomhuspuckar" också? Annars måste man kanske hålla på med sånt också och då blir det ju en annan fråga. :-)