Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Beställning närmar sig - kommentarer önskas  (läst 3087 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Puttaren

Beställning närmar sig - kommentarer önskas
« skrivet: maj 16, 2007, 23:23:23:23 »
Vi är nu på gång att beställa en åtta från Poolkungen. Tanken är att den ska ligga bara lite nedgrävd intill och något högre än vårt befintliga trädäck, med eget trädäck runt (iskruvat underifrån) med staket och vindskydd. Jag låter Poolkungens gubbar montera, men funderar på om jag kan göra återfyllningen själv (jag ska ju ändå sätta ned plintar). Grävningen har jag räknat på rejält tycker jag (eftersom återfyllnaden finns på annan post), men jag tänkte få lite övrig grävning gjord när här ändå är en stor maskin och kör.

63 700,00 kr   Poolpaket åttan 3,5x5,4x1,5
26 500,00 kr   Montering+återfyllnad
14 000,00 kr   El, inst. Mot VP
2 000,00 kr   Solfolie
32 000,00 kr   Grävning, material
   
2 500,00 kr   Isolering, runt
9 650,00 kr   Kantsten
   
1 000,00 kr   Plintar
2 000,00 kr   Reglar
6 000,00 kr   Trallvirke
1 000,00 kr   Skruv, beslag, div
2 700,00 kr   Deckmaster f undermont.
5 000,00 kr   Skärm/staket/div

Totalt: 168 050,00 kr   


Kommentarer om min budget önskas (glädjekalkyl?). Jag har gissat vilt på isoleringen runt poolen (eftersom den är upphöjd vill jag ha isolering även på sidorna. Isolering under ingår i priset. Jag har lagt till en solfolie förutom det skydd som ingår i paketet.

Uppvärmningen är tänkt att gå på värmepumpen, men jag funderar också på att komplettera med solpaneler och automatik - tyvärr är det två våningar upp till taket och huset är ganska vindutsatt så jag vet inte om det är lönt.

Alla goda råd emottages med tacksamhet. Efter mycken läsning här på forumet har jag bestämt mig för att försöka göra lite själv - tips på var man bäst lägger sin tid om man är hyfsat händig, men har kroniskt ont om tid önskas.

Poolgiganten

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Beställning närmar sig - kommentarer önskas
« Svar #1 skrivet: maj 18, 2007, 21:46:48:48 »
Tror du har litt lite på trallen med utstyr, hvor mange m2 blir det?

Utloggad Puttaren

SV: Beställning närmar sig - kommentarer önskas
« Svar #2 skrivet: maj 24, 2007, 09:19:32:32 »
Tror du har litt lite på trallen med utstyr, hvor mange m2 blir det?

Har iofs inte räknat på det, men jag har redan ett färdigt trädäck så det blir bara någon/några meter runt poolen samt ett vindskydd/staket.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag