VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: dränera under pool, ovan mark, på ojämnt berg  (läst 718 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolars

dränera under pool, ovan mark, på ojämnt berg
« skrivet: april 19, 2020, 20:13:38:38 »
Jag ska anlägga en pool, 6,5 x 3,25 m, ovan mark, stålväggspool, åttaformad och undrar om och hur jag bör dränera. Jag kommer att få hacka bort en liten bergsknalle men resten av berget är i nivå eller under nivån jag behöver. Det kommer att samlas vatten i skrevor under poolen och det behöver väl dräneras bort?
Först tänkte jag rensa berget och gjuta upp till rätt nivå men det innebär 5kbm betong = SEK 12-15,000.
Nu tänker jag gjuta upp de djupa skrevorna så det rinner bort till en pumpbrunn jag får fixa. Ett tredje förslag är att fylla upp allt med bergkross, packa noga och sen ställa poolen på det utan att dränera.
Någon som har något annat förslag och vet om och hur mycket man behöver dränera?

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag