Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då jag gillar prylar och gärna elektriska så har jag som de flesta kikat på poolrobot. Men, har haft poolen i 2 säsonger och går in i den tredje och har dammsugit poolen på sin höjd 10ggr under 2 år och har lite svårt att motivera inköp.
Jag är tvärtom. Jag ogillar onödiga prylar. Poolrobot hade varit befogat innan vi skaffade pooltak. Efter att ha läst här om alla problem med dyra robotar så strök vi det. Alla tekniska prylar har en felintensitet d v s de går sönder med varierande frekvens vilket orsakar irritation och kostnad. En pryl mindre betyder färre problem. Om ni inte har något behov av att bottensuga så förstår jag inte varför ni vill ha en poolrobot.
Olika förutsättningar ger olika behov, det handlar inte alltid om att få lova att köpa en ny och dyr leksak.Vi har mkt träd runtomkring och framförallt björkarna och ekarna släpper ifrån sig mkt skit. Vi har inget tak, utan endast walu övertäckning. Utan robot hade jag troligtvis fyllt igen poolen. Nu slänger man bara ner den och sen sköter den resten. Vår pool är stor så att dammsuga den tar sin lilla tid. Hade gärna haft en nyare variant dock. Denna har en påse där skiten samlas och att få rent den är onödigt jobbigt. Priset för en ny avskräcker dock men när väl denna ger upp så blir det en ny med korgfilter garanterat. Med tanke på hur vi backspolar (via pumpgrop i källaren) är det dessutom skönt att få bort det mesta innan det når filtret.