Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Jag har en Nike 1255-16, den är inverterstyrd. Till den har jag även tillbehöret Pool40. Värmeväxlaren är specad till 65kW vid en framledningstemp på 75°C men så hög är den naturligtvis inte.Jag brukar ha en bör-temp i poolen på 30°C, sedan styr VP framledningstempen. Den ska och brukar vara så låg som möjligt, man får bättre COP då.Jag kommer inte ihåg vad kompressorfrekvensen brukar ligga på, men har för mig att det ligger mellan 20-25 Hz.Har inte startat värmen för säsongen ännu. Kan återkomma med data då.
Nejdå,Värmepumpen reglerar helt själv. Jag ställer bara in börvärden i en meny, dvs. Mintemp och maxtemp.Om vattnet i poolen är kallare än minvärdet startar VP och reglerar själv tills dess att maxtemp är uppnått.
Du kan följa mina värden live här:http://familjenlindstrom.se/logger/eftersom pool + uppvärmning drogs igång idag så blir det lite märkliga uppstartsvärden, men COP är bra just nu