Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bifogar en bild på det kommunala vattnet med bakterien som livnär sig på en grankvist. Flaskan har stått en tid och bakterierna har förökat sig.Som ung är bakterien färglös medans åldern ökar ändras färgen mot rosa eller röd. Bakterien är känd sedans Alexander den stores då bröd färgades röd under natten. Vidare har några personer helgonförklarats pga bakterien som visat på Jesu blod. Inget problem med bakterien i dricksvattnet som är ganska kallt. De förökar sig i en pool som blir varm. I en pool kan de bla orsaka ont i öronen.
Min Sambo ramlade över en hemsida igår, när hon letade efter badleksaker, detta verkar ju vara oorganiskt klor som inte ger klorblockering: https://www.miwex.se/product/poolkem-tempo-stick-300g-45kgVad tror du om dessa Roger Skog?
Jag kör med dem när cyan har stigit en del för att slippa klorblockering. Beroende på nivå när säsongen startar så börjar jag med puckar och går över till dessa, eller kör direkt med temposticks. Detta då jag har fått tag på vanliga puckar till ett otroligt bra pris som jag inte kunde motstå. Men jag har kört med temposticks ett par år. Funkar för mig.