Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har själv installerat för ca en vecka sedan. Skickar samma svar här som i annan tråd:Jag har liknande pool, kanske tom samma 18kbm bestway... Har köpt rejälare sandfilter https://www.bauhaus.se/sandfilteranlaggning-classic-250nackdelen med detta är att pumpen gett upp 2ggr. Funktionen är bra men den verkar inte gilla vinterförvaringen. Änsålänge går det på garantin. Detta blev ett enormt lyft för vattenkvalitén.I år kompletterade jag med en Gullberg & Jansson P15 https://www.osterlenspoolcenter.se/index.php/varmepump/gullberg-jansson/763-gullberg-jansson-p15Vi har inte haft så varma dagar i skåne än. men i helgen hade jag 28grader i poolen vid ca 18grader ute. Natten mellan söndag/måndag var kall. den droppa då till 24,5 grader på morgonen,det var då 6grader ute. Jag räknar med att min setup ger väldigt bekväm temperatur när jag faktiskt vill bada. Blir det en varm sommar så behöver den kanske inte ens gå dygnet runt som den gjort nu sen jag installera för en vecka sedan. Jag resonerar att filter och värmepump kan jag behålla om jag väljer att uppgradera eller kanske gräva ner pool. Jag kommer då behålla samma storlek då jag tycker den är perfekt. Kör även med pooltäcke.
Det var ju rysligt rent vad TS var dålig på att svara i denna tråden, men nu är jag här igen :-) Den P15 jag köpte blev för klen - tyvärr. Jag tror inte det var pga dålig konstruktion eller glädjespec utan rent av beroende på att en ovanmarkspool är inte att jämföra med en nedgrävd och isolerad pool. Kalla vindar från sidorna kyler mycket mer än man tror.Jag har ett mycket rejält pooltäcke men åter igen så är sidorna bara gjorda av liner. Tom om det så skulle varit en pool klädd med brädor, typ de träpooler som finns så hade det påverkat mycket. I år får det nog bli att gå upp 1 eller 2 storlekar på pump. Ska tillägga att vi hade varmt och gott i vattnet de dagar som det var det samma i luften men kröp kvicksilvret ner mot 18-19 grader i luften några halvkassa dagar så orkade den inte hämta upp tempen snabbare än mina solslingor som jag hade tidigare. :-(