Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Känns det inte lite som man fuskat lite väl mycket i bygget?1. Varför är det vatten under linern?2. Varför är inte trappan förankrad i plattan?3. Varför är inte plåtarna fastskruvade i varandra?På min tjälldenpool så sitter allt fast och kommer bli svårt att få bort trappan om jag skulle vilja få bort den en dag.
Vi har också frigolitbitar med plåt som ska installeras. Låter som en mardröm det du beskrev.När byggdes poolen?
Tjällden använder också frigolit till trappan (och även till stor del i väggarna). De har dock hål i frigoliten där man gjuter en stolpe som man förankrar med plugg längst ner mot plattan (samt limmar trappan mot väggen).
Fy så trist, hoppas set löser sig! Blir nyfiken när du skriver 40 ton vatten. Poolen var alltså inte ens tömd och ändå hände detta! Hur högt estimerar du att grundvattnet steg runt poolen, brunnen full upp till kanten?Intressant då jag också har dränbrunn med pump.