Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Leksak, bara skräp, kommer inte att ge någon märkvärdig temphöjning, det lilla den ger kommer att sjunka på natten. Bara att köpa poolvärmepump.
Som en liten datapunkt kan jag visa en liten graf över min vattentemp idag. Strålande sol, 17000L och en matta på 4,5 kvadratmeter inkopplad.Den gråmarkerade ytan så har jag kopplat ur pumpen och man kan ganska tydligt se att temperaturstegringen sjunker en hel del. Nu är detta "bara" 4,5kvm och poolen i sig är cirka 15, så den är eg. för liten. Min originalplan var att ha 3 ggr så stor area på solfångaren, plus på ett tak som lutar perfekt i söderläge medans denna ligger platt på marken.Så visst sjutton gör det viss skillnad, NÄR DET ÄR SOL. Tempen kommer sjunka som en sten när det blir natt eller sämre väder, det är ju nackdelen.
Men den INTEX Poolvärmare Solvärmematta är 1.2m2 - att förvänta sig att den ska ge någon märkbar temp-skillnad köper jag inte.Din anläggning ger ökning från 15 grader till 18 (?) en strålande solig dag...