VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Diatomit, vart kan jag köpa det ?  (läst 1110 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Arj

Diatomit, vart kan jag köpa det ?
« skrivet: april 28, 2019, 14:29:12:12 »
Vi har ett diatomifilter och behöver köpa diatomi, finns det någon här som vet vart man kan köpa detta ?

Tacksam för svar !

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Diatomit, vart kan jag köpa det ?
« Svar #1 skrivet: maj 08, 2019, 11:54:27:27 »
Diatomit var vanligare förr, men har blivit mindre vanligt numera p.g.a. diatomitdamm är farligt att andas in och diatomitfilter har därför blivit mera sällsynta i Sverige. Men kolla med någon poolfirma som säljer till kommersiella anläggningar, de borde ha större chans att ha pulvret.

När jag tänker på det har jag en bekant som kanske har någon säck liggandes i sitt garage - han hade tidigare ett diatomitfilter men bytte till ett sandfilter när diatomitfiltret fick ett större fel. Han nämnde då att han hade en säck liggandes, men om han har den kvar vet jag inte. Om det låter intressant så skicka mig ett pm så skall jag höra med honom om den finns kvar eller om han sålt eller slängt den.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan