Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Författare Ämne: Sandfilter  (läst 300 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Viper

Sandfilter
« skrivet: april 04, 2019, 13:22:03:03 »
Hej på er alla. Vad har ni för erfarenhet av livslängden på sandfilter? Jag har ett Astral 300kg filter som nu har börjat fukta under. Inga läckage från in eller ut rören. Filtret är nog ca 15 år gammalt.
« Senast ändrad: april 05, 2019, 08:07:31:31 av Viper »

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad Erica

SV: Sandfilter
« Svar #1 skrivet: april 05, 2019, 02:18:59:59 »
Jag har bara goda erfarenheter av sandfilter vad det gäller livslängd. Hittills har jag aldrig behövt byta ut ett sådant. Det enda filter som havererat för oss,över många år och olika pooler, var ett diatomitfilter, fast skall man vara noga var det inte själva filtret som havererade utan backspolningsventilen - den gav upp totalt och eftersom den inte fanns som reservdel den gången blev det ett filterbyte.

Utloggad Viper

« Svar #2 skrivet: april 05, 2019, 08:09:08:08 »
Okay, skall ta och tömma ur sanden I filtret och försöka ta reda på varför det blir lite fukt/vatten under filtret

Utloggad ByggaNytt

• Dignitär
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 386
  • Total likes: 49
  • Kön: Man
  • 4,5*6,75 Thermopool
    • Visa profil
    • Logger
« Svar #3 skrivet: april 05, 2019, 10:04:03:03 »
Säker på att det inte bara är kondens?
Jag har mitt teknikrum inomhus och tidigt på säsongen (typ nu) är temperaturskillnaden stor mellan poolvatten&rums - temperatur vilket ger lite kondens på rör, pump & sandfilter.
4,5*6,75 Thermopool med gjuten hörntrappa och svetsad liner med Alkorplan3000 Persia Black.
Bassängutrustning: Pahlens Rostfria + Pahlens JetSwim 2000.
Cirkulation: Pump Pahlens P01 T55 0.55kW 3-fas med sandfilter Pahlens 525 inklusive 100 kg sand.
Uppvärmning: Bergvärmepump Nibe 1115 8,5 kW med Pahlens  Maxi-Flo 120kW värmeväxlare.
Rening: Autodosering via Pahlens MiniMaster med PH + Klor samt UV-lampa Pahlens Auto-UV Titan 75W.
Automatisk vattenpåfyllning: Pahlens Nivåvakt.
Poolrobot: Zodiac RV5500.

Logger: http://familjenlindstrom.se/logger

Utloggad Viper

« Svar #4 skrivet: april 05, 2019, 12:31:41:41 »
Kan nog vara så att det är kondens bara, skall följa upp detta mera noggrant I år, har varit såhär nu I några år.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på SPA med kvalitet.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Use CS Theme