CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur tusan var det nu igen??  (läst 2383 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Martn

Hur tusan var det nu igen??
« skrivet: april 29, 2007, 14:07:23:23 »
Hej.
Ska starta upp min Folkpool för 2:a året och sitter här och biter på mina naglar.

Det sitter 3 st ventiler. 2 verkar gå till och från luftvattenvärmaren och en verkar sitta mitt emellan.
Vad jag kommer ihåg, så ska 2 vara fullt öppna och en reglerar jag med.

Vet någon vilken som ska vara hur?

Hälsningar
Martin

Poolgiganten

Utloggad Poolnicke

SV: Hur tusan var det nu igen??
« Svar #1 skrivet: april 30, 2007, 09:19:15:15 »
Nu är det inte helt lätt att veta hur dina kopplingar ser ut men jag skulle satsa på att öppna in och utloppet helt och reglera flödet med den som sitter emellan. Har du en bild så är det lättare att svara.

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Calle Anka

SV: Hur tusan var det nu igen??
« Svar #2 skrivet: maj 01, 2007, 08:15:58:58 »
Så är det. Heter väl bypass den 3:e. De andra två skall vara öppna helt....får du dåligt tryck så reglera först bypassen, du ser på mätaren vad som händer. Om det inte skulle hjälpa stäng utgående något....

Har samma på min VP (som för övrigt står still pga gasläckage trots att den är ny) SUCK!
Har fått en ny av Folkpool dock  :)
Bygger en folkpool 4x8, värmeväxlare Europac och roman end. Mosaikliner mm. Skall byggas hösten -06. Badas i maj -07. Under våren byggs trädäcket med spottar och relaxdel.

www.villaoscar.se

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag