Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har en ASTRAL REACTION, en av de enklaste maskinerna skulle jag tro. Ena hjulaxeln går att justera så att den får ett annat rörelsemönster. Den möjligheten skulle jag tro finns på alla maskiner eftersom de kommer att jobba i olika stora pooler med olika former. Börja där.
Mankan ju inte förvänta sig att det lilla filtret i robotarna skall ha samma prestanda som sandfiltret har. Dessutom finns det ju en del skräp som är så finkornigt att det går rakt igenom även sandfiltret. Så att roboten helt skulle ersätta all ordinarie dammsugning är nog ett önsketänkande. Om du köper en robotdammsugare till ditt hus behöver du inte lägga lika mycket på städning som innan, men huset blir då rakt inte helt självstädande.När vi bodde i USA hade vi en äldre typ av robot. Den var inte eldriven utan drevs av cirkulationsvattnet och klättrade runt i poolen. Den fastnade någon enstaka gång i poolstegen, annars fungerade den ok. Nackdelen med systemet är att den månste vara kopplad till sug (bräddavlopp eller suganslutning) för att fungera. Fördelen är att vattnet som sugs in filtreras i det vanliga filtret och att man då får lika hög avskiljningsgrad på det vattnet som på det vanliga cirkulationssystemet.