Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
jättebra tips då producerar saltgeneratorn klor hela tiden
Detta är ett vanligt problem med Intex-klorinatorerna, jag råkade ut för samma sak i början på sommaren. Antingen så är det plattorna, eller så är det själva enheten som är trasig. I mitt fall var det enheten och så även i ditt då du rengjort plattorna. Jag köpte en ny klorinator (begagnad) men även den kom med LOW salt för någon dag sedan !! Jag har googlat jäääättemycket på detta och en enkel lösning som funkat för vissa är att den strömsladden du har TILL plattorna, vänd på den så kontakterna "byter hål".Jag gjorde detta igår, och då sa den istället HIGH salt (ja, jag hade ju fyllt på med mer salt...)Jag kan uppdatera detta ämne under helgen!Finns även lösning på youtube där man förbikopplar kontrollpanelen, så den producerar klor direkt den är igång - med nackdelar att den inte reagerar om lågt/högt salt, lågt vattenflöde etc.
Anyway, för mig FUNGERADE det att vrida på strömkontakten TILL plattorna. Fick high salt som sagt, men bytte ut en del av vattnet och nu går den som den ska igen utan felmeddelanden.