Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man skulle ju kunna vara skapligt rökt om man vill ha ett lågt skjutbart tak i kombinaton med en sådan fontän.
Funderat på en sån här? https://www.jula.se/catalog/tradgard/bevattning-och-dranering/bevattning/vattenspridare/vattenspridare-422494/
Det var ngn byggtråd som hade ett sånt vattenfall.Jag har för mig att de hade en manuell ventil som de justerade när och om de ville ha fallet igång.
Men 16.000:- för en liten rostfri plåtböj och en pump - WOW. Sen ska du dessutom betala elen för att veva runt en extra 0.75Hk pump. Jag skulle i så fall bygga ihop något själv och nyttja befintlig cirkulationspump. Då slipper man dessutom ta upp hål för ett extra inlopp till vattenfallet. För dom här pengarna kan man till och med beställa detta i rostfritt från en duktig plåtslagare eller liknande (om man inte kan böja plåt och svetsa själv).Eller kombinera ihop detta med en jetswim på något klurigt sätt. Då får man i alla fall någon nytta för pengarna ;-)
Vi köpte ett vattenfall när vi byggde poolen men när det skulle monteras märkte vi/byggarna att den pooltyp vi valt (termoblock) gjorde att poolväggarna blev så tjocka så att det inte gick att montera på ett bra sätt. Detta gick inte att läsa sig till innan utan det var först då vi såg monteringsanvisningen som vi insåg detta. SÅ det blev retur till butiken (som sålt hela poolen till oss så det var inga problem med returneringen:-)) Värt att kolla upp innan man bestämmer sig!