Jag tror bara extendern "ersätter" Sigfox dvs 20 mätningar om dagen (automatiskt) - Om du vill starta mätning manuellt så måste du ha kontakt med bluetooth.
Hej,
då jag har införskaffat en BlueConnect så hittade jag detta ämne när jag konfigurerade Blue Connect Extendern.
Jag tröttande till sist på allt testande men fick det att fungera.
Kan vara värt att veta att den kan måhända ha problem med nyare nätverks standarder dvs 802.11ac och det kan innebära att man tex maximalt bara kan ha 32 tecken i lösenordet och måste erbjuda ett AP namn i 2.4 Ghz bandet tex.
Nu så tror jag att den hanterar längre lösenord men för att få den att fungera felfritt hemma med mina två routrar (Netgear & Alien) som använder ett Access Punkts namn för både 2.4 Ghz & 5Ghz så behövde jag tex i Netgear stänga av "Smart Connect"
"
Smart Connect
One Wireless Network Name (SSID) for both radios. Intelligently selects the fastest WiFi band for every device.
"
Detta kan såklart fungera olika hos olika tillverkare. Nu fungerar det i alla fall hemma hos mig.
För att det ska fungera:
Extendern ska ha Bluetooth täckning till din Blue Connect.
Extendern ska ha Wifi täckning till din Access Punkt (AP), den bryggar sedan kopplingen och laddar upp info till molnet vilket gör att du kan se data i din app.
När den är konfigurerade och inkopplad: Om du är osäker på om den , tryck på knappen på din extender:
"
If the light is green, the Blue Extender is connected to the Wi-Fi.
If the light is red, bring the Blue Extender closer to your router or make sure the
correct password has been entered.
"
Mvh Joakim