CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sololja på ytan  (läst 2474 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dexter303

Sololja på ytan
« skrivet: juni 04, 2018, 14:24:12:12 »
Vi har en tunn film av solkrämsolja på ytan som vägrar försvinna. Jag hittar ingen bra info eller produkt som tar bort detta. Har provat chockklorera flera gånger. Hittade klipp på Youtube om tennisbollar i breddavloppets vilket heller inte funkar. En amerikansk site tipsar om poolrent med aktiva enzymer vilket jag inte hittar i Sverige.

Hur gör man för att bli av med detta.
Har sandfilter med glassens i poolpumpen.

Poolgiganten

Utloggad PoolareJohan

SV: Sololja på ytan
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2018, 21:02:44:44 »
Vekar finnas bl.a. fettabsorbator Spa disc och skumbollar som ska vara för sånt. Har inte testat själv, men var inte så dyrt.

Utloggad Erica

SV: Sololja på ytan
« Svar #2 skrivet: juni 18, 2018, 00:49:48:48 »
Om ytvattenreningen fungerar ok kan du fånga detta i lämpligt absorberande material som ligger och flyter i skimmern. Stäng då av ev, bottenavlopp så att allt vatten går ut genom skimmern. En trasa som ligger och flyter på några träpinnar brukar kunna suga upp lite fett. Vi testade detta en gång på vår förra pool när vi fått en oljefilm på ytan. Jag vill inte säga att det är någon supermetod, men en hel del fastnade i vart fall. Men har du stora mängder olja i din pool blir det ju svårare. Man bör nog undvika att smörja in sig direkt innan man badar ur den synpunkten.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag