Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Författare Ämne: Läckage vid lampa  (läst 174 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nicwel

• Kan lite mer
  • Antal inlägg: 28
  • Total likes: 7
  • Sommar och sol, ja vi har pool!
    • Visa profil
Läckage vid lampa
« skrivet: maj 19, 2018, 17:02:14:14 »
Hejsan

Lite sen start av poolen detta året, mycket som har varit i vägen. Men idag var det dags. Bort med plåtar och i med vatten.
Men när vattnet kommer över lampnivå så läcker det vid lampas infästning. Troligen mest i den övre delen. Upptäckte ett lättare läckage vid nedre delen, men nu har vattnet täck hela lampan och det läcker betydligt mer :-( 4 säsongen som ska startas upp och gissar att en packning eller båda har gett upp. Det är en folkpool graden, 3,6 x 6,6 med trästomme.

Om jag förstått min instruktionsbok så har jag en motfläns på insidan, en packning, liner, skumplast, hål, packning och bakstycke...
Verkar inte som det läcker från bakstycket/kåpan.

Någon annan som upplevt liknande läckage. Antar att det räcker med att tömma igen, byta båda packningarna, kolla efter eventuella sprickor i plast och sedan dig med skruvarna igen.

Ha en god helg.
/Niclas
Folkpool 3,6 x 6,6. Toknöjda badagalningar!

Utloggad nicwel

• Kan lite mer
  • Antal inlägg: 28
  • Total likes: 7
  • Sommar och sol, ja vi har pool!
    • Visa profil
SV: Läckage vid lampa
« Svar #1 skrivet: maj 25, 2018, 08:51:30:30 »
Läckaget är lokaliserat och tätat med silikon. Lampkåpan hade fått en liten spricka i överkanten. Men nu är poolen fylld och vi väntar på att värmen ska stiga bara :-) Bad om ett par dagar  :) :) :)
Folkpool 3,6 x 6,6. Toknöjda badagalningar!

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Ring 070-6798263!
Ring 070-6798263!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Use CS Theme