Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med bypassventilen mer stängd (mer flöde genom värmeväxlaren) så går flödet ner över tid och blir till slut jättedåligt, vilket innebär att delta-T för både primär och sekundärsidan går upp och reningen i poolen blir lidande.Var tvungen att sätta sandfiltret på recirculation imorse för att få igång flödet igen.Så hur löser man detta? Jag behöver definitivt bygga om i källaren, lite för mycket 90 graders kopplingar där och T-rören till bypassen behöver roteras så det blir lättare flöde genom växlaren.Funderar på om jag ska sätta in en extra pump för att hjälpa till med flödet genom dem långa PEM slangarna in i huset och sen genom värmeväxlaren, då behöver den inte gå hela tiden jämfört med att byta ut den 0.5hp cirkpump jag har idag. Är det att rekommendera att köra med flera pumpar eller ska man bara ha en fast starkare?Om jag skaffar en till pump så bygger jag en till bypassventil vid poolen istället för vid värmeväxlaren, då behöver inte flödet som inte ska genom värmeväxlaren gå via PEM/hus.