Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Bubblig liner!  (lĂ€st 135 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Mrs_Olsson

• Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Sörmland
  • Antal inlĂ€gg: 1
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Poolnörd 🌸
    • Visa profil
Bubblig liner!
« skrivet: maj 06, 2018, 16:42:17:17 »
Hej, ny pĂ„ forumet trots att jag fĂ„tt mĂ„nga bra tips hĂ€rifrĂ„n genom Ă„ren🙂

Jag behöver hjÀlp.
För 5 Är sen köpte jag en Folkpool Classic 3x6 m och har haft ganska mycket problem med den.

1a Ă„ret fick vi byta ut pumpen, 2a Ă„ret flödesvakten till saltvattenklorinatorn, 3e Ă„ret displayen till vĂ€rmeflĂ€kten och förra sommaren mĂ€rkte vi att linern började blekna under vattenlinjen och att den var ”bubblig”.

Jag ringde ÄterförsÀljaren som bad oss skicka in en bild. Vi tog en bild men skickade inte den förrÀn i december, jag Àr glömsk. Nu i april var de och tog ett vattenprov som visade skyhögt pÄ klor; 19 ppm och 8,6 pÄ ph. Aha, det gÄr inte att reklamera - jag har misskött vattnet?! Men det har jag ju inte. Varje Är köper jag nya mÀtstickor och hÄller jÀrnkoll pÄ vattnet. Det Àr kristallklart, har aldrig irriterat vare sig hud eller ögon, aldrig hala vÀggar eller grumligt/mjölkigt vatten. Och aldrig klorlukt. Dessutom Àr det vÀl lÄgt Ph-vÀrde som kan orsaka bubblor i sÄnt fall?

ÅterförsĂ€ljaren sĂ€ger att vi troligtvis kört saltvattenklorinatorn nĂ€r ingen badat och det varit för kallt. FörstĂ„r inte vad han menar. Man ska ju inte ens dra igĂ„ng saltvattenklorinatorn förrĂ€n det Ă€r 18 grader i vattnet.

Har ni nĂ„gon erfarenhet av detta? Vi har ju garanti pĂ„ linern och jag VET att jag skött min pool. Min man sĂ€ger att man kan tro att det Ă€r min bebis 😀
/Olsson

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme