Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Glasfiberpool, gjuta platta????  (lĂ€st 118 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Prosvetz

Glasfiberpool, gjuta platta????
« skrivet: april 15, 2018, 11:46:05:05 »
Hej pÄ er! Har köpt en glasfiberpool och det rekommenderas att gjuta en armerad platta? Vet andra som packat stenmjöl och sedan lagt markfrigolit som poolen sedan stÀllts pÄ? Vad ska jag göra, nÄn som har gjort detta och hur gick det för eran pool?

Utloggad TommyC

SV: Glasfiberpool, gjuta platta????
« Svar #1 skrivet: april 15, 2018, 12:04:14:14 »
Det finns lite olika Ă„sikter om gjuta platta eller inte:
https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7430.0;all
LÄt markförhÄllandena pÄ platsen styra. Gjut platta om det Àr det minsta osÀkert skulle jag sÀga.
http://jnpool.se/att-anlagga-pool/ Det finns mycket mer att lÀsa om saken om du söker pÄ nÀtet.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad 62ragtop

SV: Glasfiberpool, gjuta platta????
« Svar #2 skrivet: IgĂ„r kl. 14:46:00 »
Hej,

Har en glasfiberpool. GÀllande vÄr pool sÄ fanns det inga uttryckliga rekommendationer pÄ att det var en gjuten platta som krÀvdes, utan införsÀljningen och instruktionerna var sedvanliga; mackadam, stenmjöl, packning, markfrigolit och Äterfyll runt pool + stagning för eventuell pool-trappa (vi har en ingjuten roman-trappa). VÄr pool kom isolerad (frigolit och fogskum) runt om, frÄn fabrik. Samt att det följde med markfrigolit (100, eller 120mm, minns inte riktigt).

Nu gĂ„r vi endast in pĂ„ sĂ€song 3 med vĂ„r pool, sĂ„ det Ă€r vĂ€l lite tidigt att sĂ€ga bu eller bĂ€ givet den tĂ€nkta livslĂ€ngden. Än sĂ„ lĂ€nge sĂ„ har det inte varit nĂ„gra bekymmer.

Som sagt (lÀnkarna), sÄ har markförhÄllandena alltid en betydelse nÀr man ska ner med konstruktioner "under mark", vare sig det handlar om sten, berg, grundvattennivÄer samt vart i vÄrt avlÄnga land man bor (vinter, kyla, tjÀle). Vi bor söderut...

MEN skulle min pool-leverantör sĂ€ga, och skulle eventuella garantiĂ„tagande frĂ„n ÅF, rekommendera en platta... dĂ„ skulle jag nog fundera bĂ„de en och tvĂ„ gĂ„nger pĂ„ det alternativet.

mvh

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme