Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kolla den lilla säkringen som TommyC beskriver.Det är den som styr kommunikationen mellan panel och elbox.Sen saknas den erfoderliga dragavlastaren där kabel går in i elboxen.En fas är tejpad och nollan ligger väldigt nära säkringen.Är det verkligen en elinstallatör som kopplat in ditt bad ?
Har du inte mer kunskap än så rekommenderar jag att kontakta nån med rätt kunskap, en elfirma som jobbar med felsökning eller en firma som lagar spa-bad o.dyl.Har du tiden och viljan så är inte kunskapen längre bort än en internetkurs men det tar ett tag att lära sig allt och jag skulle inte vilja råda dig till att chansa, det är trots allt en elektrisk starkströmsinstallation som kan ta död på folk om det blir fel.Nu säger jag inte det här för att avråda dig helt utan bara av vänlighet och omtanke, själv har jag ingen behörighet men el började jag leka med som 6-7-åring runt 1964-65 nån gång och då var det ficklampsbatterier som stod för strömförsörjningen och sen har det rullat på och som lantbruksreparatör bla. så kan jag nästan påstå att jag sett all form av "elklanteri" av behöriga som inte ens skulle få byta en stickpropp åt mig så behörighet är inte ett kvitto på ett snyggt och väl utfört jobb tyvärr, vilket det borde vara.Nog om detta, du bör kunna hantera ett universalinstrument innan du ger dig på att felsöka annars kan det både bli tråkigheter och gå illa för dig.