Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Precis så tänkte vi också. Det blev ett Mspa för ca. 10000:-. (Camaro, tror jag det hette)Jag inbillar mig att dom håller något högre kvalité.Tyvärr så höll inte vårt så länge innan det blev strömförande. Fick tillbaka alla pengarna och tänkte att nästa gång blir det en vedeldad tunna Men det slutade i alla fall med ett Spabad från SBI.
Blev strömförande Det låter extremt allvarligt. Hur blev det strömförande ? Hade det kopplats in helt korrekt, med jordfelsbrytare, skyddsjord o.s.v. ? Den typen av incidenter (om det nu inte berodde på felaktig inkoppling eller andra rena handhavandefel) skall alltid rapporteras till Elsäkerhetsverket som då får undersöka vad som hänt och utfärda föreläggande om återkallande och försäljningsförbud om det visar sig att själva konstruktionen var felaktig och orsakade ett olyckstillbud, som ju kunde ha slutat riktigt illa. Ett strömförande spabad är ju direkt livsfarligt.