Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Trall är alltid NTR AB. Tryckimpregnerad plywood som bl a Folkpool använder är NTR A. Det är således inte jämförbart. Kan man hålla stommen helt torr så fungerar det säkert med NTR AB men finns det någon pool som inte någonsin har läckt över sin förväntade livslängd på typ 25-50 år?
Det här följer jag med intresse. Måste säga att jag är försiktigt skeptisk till trallbrädor och isolering på insidan men det är möjligt att det funkar och blir bra. Har själv byggt sektioner i lösvirke men jag har byggt enligt Folkpools princip i det mesta. Ang isodrän eller vanlig cellplast till träpool så säger Folkpoolfolk jag har pratat med att man absolut inte ska ha vanlig cellplast mot trä/poolplyfa eftersom den blir "tät" och inte låter trät torka ut - om man ska ha isolering har de rekommenderat isodrän eller motsvarande. Jag vet inte men valde att använda isodrän till de delar av min pool som ligger under mark och upp till 2/3 på poolväggen. Översta 1/3 är oisolerat.