Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är denne "någon" eller "några" helt kända som gjort detta eller handlar det om en grannfejd eller liknande ? I det senare fallet lär det med största sannolikhet inte stanna vid detta utan det kan ofta vara första slaget i ett krig som kan bli utdraget och plågsamt. Polisanmälan är en självklarhet. Ev. kan du ju behöva sätta upp kameraövervakning också för att få bevis på vad som ligger bakom.
Min omedelbara tanke var ; men människa fråga ditt försäkringsbolag, om någon vet så är det väl dem !Men jag skall svara ur min erfarenhet då jag haft en del skador.Först om du är utsatt för ett brott och ingen skada som inträffat av väder,vind eller sådant man själv gjort (drulleförsäkring) då kommer dem att fråga om du gjort en polisanmälan, så har du inte gjort det , lika bra att sätta igång med det .Man kommer senare att begära in en skaderapport som utförs av en firma som kan fixa felet, dom gör en bedömning om det går att laga och skickar därefter in en rapport och offert till bolaget på vad kalaset kostar.Bolaget kommer därefter att ta fakturan , du får inga kontanter ! och betalar efter avdrag hur många år utrustningen är samt avdrag för din självrisk, är grejorna 5 år eller äldre brukar det bli ungefär kvar till en fika efter att alla avdrag är gjorda.Man borde starta ett försäkringsbolag , man tjänar massor av pengar