Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Pool 2018...?  (lĂ€st 532 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Fenix

Pool 2018...?
« skrivet: augusti 05, 2017, 21:12:10:10 »
SÄ nu har vi Àntligen bestÀmt oss för att det ska bli en pool hÀr hemma.
Än sĂ„lĂ€nge Ă€r det hela i planeringsstadiet. Dottern pĂ„ fem undrade förstĂ„s nĂ€r hon kunde bada och hennes stormförtjusning övergick till en surare min nĂ€r jag talade om att det inte blir förrĂ€n nĂ€sta sommar :). SĂ„ planen Ă€r att det ska badas i 2018.

Har lÀst en hel del pÄ detta forum och pÄ diverse leverantörers sidor de senaste dagarna.
SÄ en lite inblick har man fÄtt i det hela men frÄgorna blir ocksÄ desto fler nÀr man inser allt som behövs.

Har vÀl bestÀmt oss för att det blir 8x4 med nÄn form av trappa. Konstruktionen Àr jag mest inne pÄ att det blir en variant i thermoblock som stÀlls pÄ gjuten platta.
Har sluttande mark sÄ den kommer delvis vara under jord. Ena kortsidan kommer nog vara ca en meter över mark enligt mina initiala berÀkningar.
Kommer troligen att bygga ett trÀdÀck runt poolen. Egentligen vill jag gjuta runtom och lÀgga klinkers men mÀngden massa pÄ min sluttande mark talar emot detta. Eventuella reparationer som mÄste tas via poolens utsida Àr ocksÄ nÄgot som talar emot gjutning. Har lÀst MattiasS trÄd och hans lÀckande kopplingar avskrÀckte mig Àven det frÄn gjutning.
Kopplingar som hamnar i min ena kortÀnda kommer vara lÀtt tillgÀngliga under pooldÀcket frÄn nÄn form av dörr som jag sÀtter nedtill i dÀckets gavel. Inte studerat sÄ noggrant vart man mÄste ha diverse kopplingar men det Àr ju att föredra att fÄ mest möjligt i den Ànden som Àr delvis ovan mark.

Vill ocksÄ att poolen i största möjliga utstrÀckning ska sköta sig sjÀlv sÄ ett system som doserar automatiskt för bra vattenkvalité Àr ett mÄste. Kommer nog ocksÄ bli ett pooltak dÄ detta kÀnns enkelt att dra undan nÀr man vill bada. Rent estetiskt Àr det ju snyggast nÀr poolen Àr öppen men man vill ju inte ha en massa skrÀp i. Ett elektriskt lammellöverdrag skulle kunna vara ett alternativ. Fördelen med detta Àr att man kan dölja rullen sÄ att nÀr man badar bara syns inget av detta och tar inget utrymme som ett pooltak gör.

I samband med detta ska det Àven byggas en veranda med tak som man nÄr poolen frÄn. Min sluttande tomt gör att det kommer bli nÄgra steg ner frÄn denna till pooldÀcket. Största utmaningen blir att verkligen tÀnka sÄ att man fÄr med sig allt frÄn början. Inte speciellt kul nÀr man gjort all grÀvning och man kommer pÄ att det saknas en eller annan matning till x punkt.
Är ocksĂ„ lite tekniknörd sĂ„ Ă€lskar prylar och ljud. SĂ„ nĂ„t integrerad ljud till bĂ„de veranda- och poolomrĂ„de mĂ„ste det bli. Bad och kök som gjordes för ett Ă„r sen trivs verkligen bra med sitt integrerade ljud med Bluesound som hjĂ€rnan i det hela.

Jaja, ett lÄngt första inlÀgg blev det som Àven blev lite mer Àn bara pool men hoppas ni har överseende med det frÄn en rookie ;)
Kommer uppdatera hÀr allteftersom processen fortlöper med bilder & text. Tips & inspel mottages tacksamt.

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme