Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Täckningen med reglar som rasat är klumpigt gjort av dem, men även här finns ju ett litet ansvar på dig, du måste ju ha kunnat bedöma om det skulle hålla för tonvis med snö, kanske skottat av när det kom mycket snö?
Jag har svårt att se hur en läckande liner inte är leverantörens ansvar, baserat på infon vi har här.Om linerns hörn är fel eller inte är svårt att avgöra utan bilder.Att linern är reparerad kommer påverka dess livslängd alt orsaka merkostnadet för framtida om-reparationer, det tror jag man kan vara rätt säker på. Vad värdet av detta är är svårare att säga.Saknas en transformator ska du inte betala den förstås, givet situationen blir den ju en del av den uppgörelse ni behöver få till stånd.Har ni tagit poolen i bruk i höstas och värmepumpen sedan frusit under vintern har jag svårt att se att det är leverantörens fel. Om installationen istället varit i en installationsfas och ej överlämnad till kund skulle jag inte bli förvånad om leverantörens tillskrevs ansvar även för detta om saken prövades juridiskt (men givet de luddiga avtal man skriver i poolsvängen så är det antagligen en gråzon).
Hur menar du att det finns ett ansvar på kunden? Kunden är inte en konstruktör och kan under inga omständigheter förväntas kunna avgöra om konstruktionen håller eller inte. Konsumentjänstlagen är övertydlig på denna punkt. Rätt hade förstås varit att slänga på ett gäng plåtar som antagligen behövs för framtida vinterstängning ändå. Jag kan förstå hur leverantörer resonerar eller "känner". Man lät leveransen dra över till nästa säsong, man var hygglig och fixade ett regnskydd och tilloch med en vintertäckning som sedan brakade och då också havererade deras ofärdiga leverans (linern). Man har pga att man varit "hygglig", säkert med gott uppsåt, hamnat i en sits där man antagligen är skyldig kunden pengar pga ofullständig leverans eller leverans som ej är enligt specifikation.
Att Jesper Bogentoft inte svarat på någon av våra kommentarer indikerar att han itne läst eller varit intresserad av hjälp, utan bara vill misskreditera företaget.I bästa fall ÄR det en riktig kund, i värsta fall är det en person som äger eller arbetar i en konkurrerande verksamhet.Om inte Jesper kommenterar i detta ämne snart så kommer jag troligen att radera tråden då den i sak bryter mot regelverket.Nåväl, jag har i alla fall gett ett ämne av denna typ en chans, vi får väl se om Jesper Bogentoft återkommer med feedback.