Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej alla experter. Grabben reagerar starkt på kloret men vi vad på SPA med saltvatten i bassängerna för en vecka sedan och där reagerade han inte alls.Så jag funderar starkt på intex salt och uv rening.https://www.toysrus.se/produkt/intex-ozon--och-saltvattensystem?id=000000000117390001Och denna kostar ju en bråkdel av vad poolbutikerna skall ha för sina saltvattensystem men jag har ju bara en 3,50 meters pool på 10 kubik så den borde väl räcka?
Hej,har du loggat dina vattenvärden i samband med att din kille fått besvär? Kan det ha varit dålig kvalitet på ditt vatten? Precis som Mattias skriver så har du samma mängder klor i en saltvattenpool som i en pool utan saltvatten, skillnaden är att i en pool med saltvatten kan du ha en saltkorinator som producera klor mha saltvatten så att klor inte behöver tillföras manuellt. //Martin
Det pratas ofta på det viset. Kan du visa några säkra faktagrundade källor på det påståendet? Jag önskar bättre förstå hur det skulle fungera.Ett annat vanligt påstående är att kloret verkar redan i klorinatorn och därför har man så låg halt i poolen..... jag påstår att det är fel det med.