Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min enkla tes när det gäller altaner och "pooldäck" är; ta i så att du kräks! Jag har aldrig hört någon säga - "Fan, altanen blev för stor!"... Motsatsen har jag dock hört ett otal gånger. Personligen så är jag allergisk mot "gångstråk" (vare sig vi pratar altaner, stenbelagda gångar från en garageuppfart till en hus-entré, kortsida/långsida pooldäck) som är "för" smala, eller snarare "upplevs" som smala.Våra långsidor mot pool (som är våra smala passager) la vi på ett mått 150cm, sen äts det upp något av skenor till pooltaket, vilket ger ca 120cm "effektiv" golvyta, när taket är på. Kortsidorna är större, då ena kortsidan agerar parkeringsplats åt taket. Sedan ansluter hela däcket till en altan, från poolens ena långsida, vilket i sig ger "rum" och yta...För mig så är 100cm ett minimimått att utgå från, sen kan man bara öka det... . Vidare så handlar det även om symmetri (finns det andra "byggnationer" att ta hänsyn till? vinklar?), då kan det ibland vara att ett mått passar, säg 100cm, men inte 120cm, men kanske 140cm - i dylika fall så går jag alltid på det "större" måttet... Vips så skall det din någon ny möbel, eller någon större "krukväxt", eller den gamla grillen skall bytas ut mot en större, och helt plötsligt så känns inte ytorna så stora längre.mvh