Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Poolskydd  (lĂ€st 7910 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad micke

• Kunnig
  • Stad/land: Holm, Halmstad
  • Antal inlĂ€gg: 117
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ovanmarkspool frĂ„n J&F Fritid med trĂ€dĂ€ck runt.
    • Visa profil
    • Mitt Poolbygge...
Poolskydd
« skrivet: juli 16, 2005, 23:14:08:08 »
Var ska man ha för poolskydd?
Jag har en ovanmarkspool med trÀdÀck. Tanken var att det Àven skulle fungera som vintertÀckning. GÄr det?
Ska det slÀppa igenom vatten eller vara tÀtt?
SlÀpper det igenom vatten sÄ kommer vatten-nivÄn att höjas till plastdelarna och dÄ fryser de ju sönder...

Tacksam för tips och ideer!

Micke
/Micke i Halmstad

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
  • Stad/land: VĂ€rmland
  • Antal inlĂ€gg: 3121
  • Total likes: 4
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
Re:Poolskydd
« Svar #1 skrivet: juli 16, 2005, 23:30:48:48 »
Vi har ett sÄ kallat standardskydd med stroppar. Det Àr vattentÀtt och kan anvÀndas som vintertÀckning. Skyddet vilar pÄ vattenytan dÀrför gör det inget att snö och is ligger pÄ, vattnet i poolen hÄller emot.
VÀrmen behÄlls mycket bra iomed att det Àr tÀtt och kemikalie förbrukningen minskar, inte mycket till avdunstning.
Det negativa Àr att det Àr bökigt att hantera. Man bör vara tvÄ. Vi har ett special arrangemang för att jag ska kunna hantera det sjÀlv. Nu funkar det bra! Vi regn sÄ samlas det en hel del vatten pÄ skyddet sÄ det tar vi bort genom att montera en liten pump pÄ borrmaskinen. Vid mycket regn tar vi den drÀnkbara. Jag vill inte ha ner regnvattnet i poolen. Skyddet Àr mycket bra med tanke pÄ att man kan ha det till bÄde sommar och vintertÀckning.

Till vÄr pool 3,5x7 kostar ett standard skydd runt 4 500:-.
De halv mekaniska med utvÀxling Àr lÀttare att hantera, Àr tÀta och barnsÀkra men kan inte anvÀndas till vinterskydd, de Àr betydligt dyrare ocksÄ,runt 20 000:-25 000:-.

Jag mÄste nog sÀga att jag skulle nog vilja ha ett sÄdant och skaffa vinterplÄtar istÀllet för att fÄ det smidigare vid bad sommartid. Kolla pÄ dessa hos Maimi pool eller Sv. poolfab. skyddet löper i metall skenor utmed sargen, vevas in med upprullare och dras pÄ med ett lÄngt snöre.fÀst i kortsidan DÄ behöver man inte krypa runt och fÀsta alla stroppar, det Àr jag nÀmligen trött pÄ.

Mitt första inlÀgg handlade om just poolskyddet och mina problem med det. Du kan lÀsa om det under "markpooler- sidan 3 - poolskydd"
Ha det!
« Senast Ă€ndrad: juli 16, 2005, 23:55:01:01 av Fia »
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juli 17, 2005, 09:47:31:31 »
Har du tittat pÄ det skyddet som finns hos J&F? Det Àr barnsÀkert, slÀpper igenom regnvatten men tyvÀrr inte anvÀndbart vintertid. Kostar 4 300:- inkl. stropp och dÀck ankare.En upprullningsanordning förenklar anvÀndningen vÀldigt mycket.
Svenska Poolfab. verkar ha det bÀsta priset för standard skyddet.
« Senast Ă€ndrad: juli 17, 2005, 09:51:49:49 av Fia »
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad micke

• Kunnig
    • Visa profil
    • Mitt Poolbygge...
« Svar #3 skrivet: juli 17, 2005, 16:46:27:27 »
Jag kollade pÄ JofŽs men vill kombinera vinterskydd med ett vanligt poolskydd...gÄr det?
Sv. poolfabriken har ett som slÀpper igenom vatten som man antagligen kan ha pÄ vintern oxÄ...

Micke
/Micke i Halmstad

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: juli 17, 2005, 17:09:28:28 »
Titta hellre pÄ deras (Sv. Poolf.) standard skydd med stroppar. det kan du ha vintertid. Det Àr garanterat ett bra skydd om Àn lite bökigt att hantera. DÄ har du bÄde sommar och vinter skydd till ett bra pris. Det Àr det skyddet jag anvÀnder. Jag kolla runt lite pÄ priser och de ligger lÀgst pÄ den typen av skydd. (Har kollat de större). De som slÀpper igenom vatten Àr för tunna att anvÀnda vintertid, de gÄr sönder.
« Senast Ă€ndrad: juli 17, 2005, 17:10:51:51 av Fia »

Utloggad micke

• Kunnig
    • Visa profil
    • Mitt Poolbygge...
« Svar #5 skrivet: juli 17, 2005, 21:25:42:42 »
Ok, men hur gÄr det med allt vatten och ev is pÄ vintern?
HĂ„ller det?
Jag mÄste ju tappa ut ca 30cm vatten för att det inte ska frysa i plastdetaljerna...Àr det normalt?

Micke
/Micke i Halmstad

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: juli 17, 2005, 21:34:29:29 »
Vi tappar inte ut vatten till vintern, vi fick med vinterplugg till inloppen och frysflaska som skruvas rakt ner i brÀdavloppet sen tömmer vi slangarna och filtret. Sen lÀgger vi i 25% fyllda plastdunkar med grus sÄ att isen trycker ihop dessa istÀllet för att pressa ut ramen.
Vet inte om du kan göra samma sak med kolla det med försÀljaren. VÄra plast detaljer höll i vinter, med ibland kan man ha otur med sönderfrysning.

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme