Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Varning  (lĂ€st 701 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Monica Åkesson

Varning
« skrivet: juni 16, 2017, 08:29:32:32 »
MÄste varna för detta företag med namn xxx.
Jag har polisanmÀlt detta företag för utpressning.
2 killar som inte pratade ett ord svenska var och lagade min pool i 2 timmar, fick en faktura pÄ 10 timmar.
Hotade med att om jag inte betalade hela fakturan som jag bestridit skulle dom skicka nÄgra mÀn som skulle ta bort det dom lagat i poolen, vÀldigt oprofessionellt
Obehagliga mÀnniskor
« Senast Ă€ndrad: juni 16, 2017, 08:32:34:34 av Rickard »

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: PiteĂ„
  • Antal inlĂ€gg: 4166
  • Total likes: 145
  • Kön: Man
  • Grundare och Ă€gare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
SV: Varning
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2017, 08:36:13:13 »
FörstÄr dig, men samtidigt, 2 man i 2 timmar Àr 4 timmar, + restid + stÀlltid (fixa insatsvaror som behövs) samt den tid som kanske lagts pÄ undersökning pÄ plats innan jobbet gjordes?

Denna typ av varningar för namngivna företag som skrivs av nya medlemmar brukar jag radera namnet pÄ.
Men det Àr bra att du agerar om du vet att du har pÄ fötterna.
Tag gÀrna kontakt med kommunens konsumentvÀgledare ocksÄ och be dem ringa företaget sÄ fort som möjligt sÄ de vet att myndigheterna Àr medvetna om problemet, skulle inte tro att det Àr i linje med konsumentköplagarna att agera som de gjort, de fÄr gott anvÀnda sig av pÄminnelser och kronofogden som alla andra om de vill ha betalt.

OrÀttvist att censurera?
LÀs gÀrna detta inlÀgg:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13410.msg101065#msg101065
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frÄn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
VÀrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvÀrmepump + 14.4 m2 Texsun solfÄngare till ca 32°C.
VÄr byggtrÄd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Monica Åkesson

« Svar #2 skrivet: juni 17, 2017, 15:10:06:06 »
FörstÄr dig, men samtidigt, 2 man i 2 timmar Àr 4 timmar, + restid + stÀlltid (fixa insatsvaror som behövs) samt den tid som kanske lagts pÄ undersökning pÄ plats innan jobbet gjordes?

Denna typ av varningar för namngivna företag som skrivs av nya medlemmar brukar jag radera namnet pÄ.
Men det Àr bra att du agerar om du vet att du har pÄ fötterna.
Tag gÀrna kontakt med kommunens konsumentvÀgledare ocksÄ och be dem ringa företaget sÄ fort som möjligt sÄ de vet att myndigheterna Àr medvetna om problemet, skulle inte tro att det Àr i linje med konsumentköplagarna att agera som de gjort, de fÄr gott anvÀnda sig av pÄminnelser och kronofogden som alla andra om de vill ha betalt.

OrÀttvist att censurera?
LÀs gÀrna detta inlÀgg:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13410.msg101065#msg101065

Jag Àr medveten att FÀrdkostnad skall tillkomma men det tog dom 1500kr utöver dom 10 timmarna för.
Dubbel FÀrdkostnad Àr ju lite vÀl att ta i
« Senast Ă€ndrad: juni 17, 2017, 15:54:57:57 av Rickard »

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: PiteĂ„
  • Antal inlĂ€gg: 4166
  • Total likes: 145
  • Kön: Man
  • Grundare och Ă€gare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2017, 15:57:21:21 »
Nu vet jag inte hur hög fÀrdkostnaden Àr/mil, men bÄda gubbarna skall ju ha lön medan de sitter i bilen.
Jag försöker inte försvara vad de gjort, och de har vÀl inte vÀrldens bÀsta rykte, men ibland sÄ kan man tycka att det blir hutlöst dyrt Àven om det ur företagets synvinkel Àr korrekt.
Har de kryddat fakturan skall du sjÀlvklart bestrida den och ta gÀrna hjÀlp av konsumentvÀgledaren i din Kommun.
Lycka till.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frÄn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
VÀrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvÀrmepump + 14.4 m2 Texsun solfÄngare till ca 32°C.
VÄr byggtrÄd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme