Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Inlopp vid gaveltrappa?  (lĂ€st 922 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Enkurs

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlĂ€gg: 3
  • Total likes: 0
  • TjĂ€llden pool 4x8
    • Visa profil
Inlopp vid gaveltrappa?
« skrivet: juni 06, 2017, 23:24:43:43 »
Jag bygger TjÀllden pool med hel gaveltrappa. Var Àr det mest lÀmpligt att placera inloppsmunstyckena. Jag vill inte ha dem i trappan dÄ kopplingen hamnar i stommen. Min tanke Àr att sÀtta de strax utanför trappan ungefÀr 1,30 frÄn kortsidan, rikta ett upp mot trappan och ett ner mot botten. Hur har ni gjort som byggt liknande pool?

Utloggad largab

SV: Inlopp vid gaveltrappa?
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2017, 08:07:09:09 »
Jag satte dem genom trappan, steg 2 (ca 70 cm djupt?). Köpte 60 cm lÄnga ingjutningsrör. DÄ hamnar kopplingarna Ätkomligt frÄn utsidan.

Utloggad Enkurs

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlĂ€gg: 3
  • Total likes: 0
  • TjĂ€llden pool 4x8
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juni 07, 2017, 20:19:49:49 »
SÄ lÄngt tÀnkte inte jag, med lÀngre ingjutningsrör. Smart!

Utloggad Kolback

« Svar #3 skrivet: juni 07, 2017, 22:42:49:49 »
Poolkungen har börjar sÀlja gaveltrappor och pÄ en av deras bilder sitter inloppet pÄ lÄngsidorna mot trappen. Munstyckena kan riktas, hur mycket vet jag dock inte. Vet inte vad som Àr bÀst, funderar nÀmligen pÄ samma sak sjÀlv dÄ vi ocksÄ vill ha en gaveltrappa.

Se bild 1:
https://www.poolkungen.se/pooltillbehor/pooldesign/trappor/
« Senast Ă€ndrad: juni 08, 2017, 18:11:47:47 av Kolback »

Inloggad Fredde-Gbg

« Svar #4 skrivet: juni 08, 2017, 19:55:15:15 »
Jag satte inloppen pÄ lÄngsidorna ovanför steg tvÄ. UngefÀr 70-80cm frÄn gaveln och pÄ 40cm djup. Oklart om det Àr bra eller inte, har inte tagit poolen i drift Ànnu. Poolleverantören ville sÀtta dom i gaveln över första steget med centrum 18cm under poolens överkant. Tycker jag inte verkar bra och Àr glad att jag snackade bort den lösningen.

Utloggad Kolback

« Svar #5 skrivet: juni 14, 2017, 22:54:34:34 »
StÀllde samma frÄga till poolkungen, de rekommenderade lÄngsidan, 25-35 cm djupt, 100-125 cm ut frÄn hörnet.

Utloggad FreddieA

« Svar #6 skrivet: juni 16, 2017, 08:55:04:04 »
Varför vill man inte sÀtta inloppen i/ovanför gaveltrappa?

Inloggad TommyC

« Svar #7 skrivet: juni 17, 2017, 10:08:43:43 »
Kanske vill man inte ha en hĂ„rd vattenstrĂ„le i ryggen? Å andra sidan kan det fungera som massage om man sitter pĂ„ lagom avstĂ„nd. Troligen en smaksak. För bĂ€sta rening bör man ha inloppen pĂ„ ena kortsidan och vattnet flödande i den huvudsakliga vindriktningen mot breddavloppet i den motsatta kortsidan.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Inloggad Fredde-Gbg

« Svar #8 skrivet: juni 17, 2017, 16:28:09:09 »
Varför vill man inte sÀtta inloppen i/ovanför gaveltrappa?

I vÄrt fall ville jag inte ha dom i steget för det fanns risk att dom hamnade för grunt. Stegen i vÄr pool Àr 30cm höga och för att fÄ plats med inloppen sÄ skulle dom i princip hamna direkt under ytan. Risk för att man vid lite lÀgre vattennivÄ har en fontÀn med en massa bubbel.

Jag ville lÀgga inloppen i den andra kortsidan pÄ var sida om jet-swimmen och skimmern pÄ ena lÄngsidan precis vid trappan. Men skinmerhelvetet hade sÄ kort hals att locket skulle hamna mitt i pooltakets skena. Annars hade den lösningen varit klockren med tanke pÄ normal vindriktning hÀr.

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme