Magnus Målarn Pool Spa billigt Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: PP-pool bygge  (läst 17034 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: PP-pool bygge
« Svar #70 skrivet: april 05, 2020, 10:13:33:33 »
Kanske skulle en plasmaskärare vara en bra investering för dig. Inte ljudlös men mycket tystare än vinkelkapen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad poolarenspoolare

• Expert
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 49
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
« Svar #71 skrivet: maj 26, 2020, 17:49:46:46 »
Då har vi oändligt lång pool ;-) Har hunnit med ett par simpass, och är än så länge helt nöjd. Det jag saknar är någon form av timer, klocka, progressbar (ovanför vattenlinjen) så att man kan köra lite intervalträning. Jag tycker jetswimen ger en till dimension till poolen och badande. Funkar för träning och lek för barnen. Tänker mig att den även bidrar till bättre filtrering och vattenkvalitet då den garanterat rör om ordentligt i poolen. Ytterligare en sak som jag kanske monterar är frekvensstyrning för motorn, det borde vara standard i denna prisklassen... Utmaningen blir att kunna styra den från poolsidan.
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Utloggad Erik N

• IT-Tekniker
  • Dignitär
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2665
  • Total likes: 168
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #72 skrivet: maj 26, 2020, 18:34:12:12 »
Bra synpunkter Rickard. Tanken med två är väl att minska tiden för tillverkning, minska monotona arbetsmoment, inspirera varandra... Men det stämmer säkert som du skriver, man kommer reta sig på varandra efter ett tag, eftersom målsättningarna, ambitionsnivån och arbetsinsatsen kommer skilja...
Gäller väl samma om man bildar familj ;)
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Pool Spa billigt Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd