Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Precis sådär funkar ju sandfiltret och ordinarie pumpen om du dammsuger som vanligt?Enda kruxet är ju som sagt att man kan få tömma filtret i skimmern några gånger innan man fått bort allt löv.
Mmm, största fördelen med en sån där kanske är att man får högre flöde och snabbare/effektivare dammsugning.
Haha, det finns tydligen en dammsugare, likt det jag menade. Antar att den kostar en del.
Ja exakt. Fast det sitter väl något patronfilter i den där tror jag, men det är ju en kopia på den vanliga reningen. Den enda poängen är väl möjligen här att cirkulationen jobbar på som vanligt medan man dammsuger och man fyller inte vanliga sandfiltren med skräp i onödan.För en privatpool är detta förstås helt over-the-top men jag såg en chans att få en reservpump och en kul grej för en billig penning..... Något behov har jag förstås inte, den lilla städning jag behöver göra gör jag med enkel slang och borste.