Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att tänka på: Syra skall doseras före klor och rekommderat avstånd är 50cm mellan de två anslutningarnaMartin
...men tänker du köpa pumpar etc för att dosera ph+ och algmedel? Det känns som totalt bortkastat - själv har jag inte använt en droppe av något sådant sedan jag startade poolen. Bara flytande klor + syra.
Ok, jag tänkte att du skulle kunna spara några kronor på att inte köpa doserpumpar du inte behöver. Angående vattenpump-styrningen, hur fungerar den - är det av och på eller har du möjlighet att få ut någon hastighetssignal? Har du en trefas-vattenpump finns det ett knippe NFO Sinus varvtalsstyrningar på blocket som kan vara bra att ha... Om tex reglerutrustningen kan ge signal för låg och högfart kan man mata NFO med sådan signal.
Samma här. På alla år har vi aldrig haft något behov av att höja pH i vår pool. Autodossystemet sköter klor och syra. Flockning använder vi väldigt sällan men doserar i så fall manuellt om det behövs - kanske med treårsintervaller eller så..
Alla 4 pumparna ingår vid köpet så inga pengar att spara på den biten. Men däremot kan man spara lite på kemikalierna om man inte kopplar in allt.Angående styrningen av cirkulationspumpen så är det endast av/på som gäller. Kommer inte använda denna då jag dragit fram 3-fas istället till pumpen.