Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Gjuta platta till PP-pool  (lĂ€st 982 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Freorn

• GĂ€st
Freorn
Gjuta platta till PP-pool
« skrivet: april 19, 2017, 21:17:04:04 »
Hej!
Hur har ni grundlagt era PP-pooler, har ni gjutit platta?

Inloggad TommyC

SV: Gjuta platta till PP-pool
« Svar #1 skrivet: april 22, 2017, 13:29:18:18 »
Jag har lÀst om bÄde och. Starta med leverantörens monteringsanvisning, vad sÀger den? Det behöver ju inte vara samma för alla PP-pooler.

Edit: det Àr dessutom ett vÀldigt bra urvalskriterium att det finns en komplett och begriplig monteringsanvisning. Om inte sÄ vÀljer man ett annat fabrikat.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad poolarenspoolare

• Kunnig
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlĂ€gg: 87
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Pool is the grej!
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: april 28, 2017, 16:07:37:37 »
Min PP-pool stÄr pÄ packad finkross och 50 mm mjuk frigolit. LÀngs alla sidor stÄr 100 mm frigolit. LÀngs sidorna stÄr en ram av tryckt virke, för att vikten frÄn dÀcket inte ska hamna pÄ plasten och för att hÄlla formen. Detta har i alla fall funkat perfekt för mig. Jag kÀnner mig kritisk till dom leverantörer som krÀver att man ska gjuta fast hela poolen i betong. Plasten vill ju kunna röra sig en del med temperaturen och belastning. Att dÄ tvinga fast allt kÀnns som att bara vÀnta pÄ sprickor i fogarna. Dessutom om man ÀndÄ gjuter allt kan man vÀl lika gÀrna slÀnga in en liner sÄ Àr det klart utan PP-baljan ...
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV-rening, MiniMaster Ph+Klor, vÀrmevÀxlare till bergvÀrme, komposittralldÀck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
ByggtrÄd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Niklas Ludvika

• GĂ€st
Niklas Ludvika
« Svar #3 skrivet: maj 01, 2017, 22:09:19:19 »
Du har med andra ord byggt en ram  runt poolen med cellplast imellan ram och poolvĂ€gg. Med andra ord sĂ„ skulle set funka att bygga en pp pool ovanmark och bygga en kraftig ram runt istĂ€llet för att Ă„terfylla med torrbruk? Annledningen till mina funderingar Ă€r att jag har ganska stor nivĂ„ skillnad pĂ„ min tomt upp till befintligt trĂ€dĂ€ck och tyvĂ€r Ă€ven vĂ€ldigt blöt mark. Kan grĂ€va c:a 50cm ner som max om det ska funka med drĂ€nering och dĂ„ slutar jag pĂ„ marknivĂ„ endĂ„ ( 30cm singel, 10cm cellplast, 10cm platta. Vore spĂ€nnande att höra lite hur du byggt runt poolen, har du bild pĂ„ regelverket pĂ„ ramen vore det guld. StĂ„r inför ett poolbygge och det lutar Ă„t TjĂ€ldens men PP pool kan vara ett alternativ om det funkar ovanmark sĂ„ att sĂ€ga. Kan Ă„terfylla runt 40-50cm som mest.

Utloggad poolarenspoolare

• Kunnig
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlĂ€gg: 87
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Pool is the grej!
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: maj 02, 2017, 10:46:49:49 »
Vet inte hur det funkar att inte Äterfylla helt runt. Man mÄste helt klart regla vÀldigt tÀtt i sÄ fall. Samt se till att den inte kan vika sig utÄt. Cellplasten fördelar och jÀmnar ut trycket en del, men i mitt fall mÄste man Äterfylla, och kan nog heller inte tömma poolen helt utan att stötta upp den inifrÄn. Syftet med mina reglar Àr mest att ha nÄgot att fÀsta bÀrlinorna för dÀcket i + fÄr raka och snygga kanter.
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV-rening, MiniMaster Ph+Klor, vÀrmevÀxlare till bergvÀrme, komposittralldÀck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
ByggtrÄd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme