Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Egen byggd efter folkpools mått alla gamla folkpooler är med träreglar och fyra plåt ståndare på långsidan tror jag.Skannade av en bild instruktionen som jag använde när jag byggde min.
Tack. Har du köpt den i Sverige? Hittar bara länkar till Franska sidor.
Jag har samma fundering om höjd på bräddavlopp på trästomme/Folkpool, dvs. hur högt kan man montera. Jag är inte säker på att lösningen är att bara hitta ett annat bräddavlopp. Det finns några saker som begränsar. 1. Om man överst på poolväggen har en liggande 45 mm regel - den kanske man inte vill kapa, klyva, såga i och minska måttet på. 2. Högst upp på poolväggen har man ju en linerlist. 3. Om man hänger linern i denna linerlist så blir det en liten vinkel på linern precis vid linerlisten innan den nedåt slätar ut sig mot poolväggen. 4. Själva bräddavloppet/skimmern har ju en ram på insidan av poolen. Den får ju inte komma så högt upp att den kommer i konflikt med linerlisten.5. För att maximera höjden på skimmern känns det som man inte bör ha någon linerlist precis över skimmern, utan istället klämma fast linern med ramen till skimmern - men jag vet inte om det funkar eller är att rekommendera. Det är de parametrar som jag funderat över. Jag har också som mål att försöka sätta skimmer så högt som möjligt i mitt (just nu vilande) poolprojekt (trästomme med tryckt poolplyfa). Ska få hjälp av ett proffs med linerläggning m.m. till sommaren - vi får se vad han säger/tycker.
...
Hej Pahlén har i år en ny skimmer för pool med Liner som är extra bred, 385cm och därmed medges väldigt hög montering och vattennivå utan att negativ inverkan på flödet. Designen syftar till att skapa "over flow" känsla. Bifogar bild och länk.http://www.oceanum.se/product.html/braddavlopp-rostfritt-2?category_id=19//Martin