Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Info stämmer, men jag skulle nog säga att elförbrukningen ligger mellan 4000kw-6000kw, detta i och med att man i regel har varmare än 26-28grader i vatten temp och att yttertemp är lägre än +7 grader i snitt temp året runt.luftfuktighet och vind är det som ”stjäl” värmen mest när man badar eller att locket är avlagt.
Det stämmer ,kopplade ur ett och har fått förfrågan på att tomma/koppla ur flera,men inte åtagit mig det då det blir kondens i badet och locken är aldrig helt täta vilket kan göra att badet fryser sönder trots att man tömt det.Köp aldrig ett billigt swimspa,siffrorna på elförbrukning du har fått är rena hitte på siffror.Varför vill du ha ett swimspa ?Ska du använda det på vintern?Här har du bilder på ett billigt 160,000kr swimspa:https://www.dropbox.com/sh/npdaruk2muoaztf/AADZSrnTZAlmREV2fgUvyUnxa?dl=0Eller ...billigt...kostar mindre än andra , jag skulle inte ens ta emot det badet gratis,mkt fel konstuerat ,ingen isolering att tala om mm.Kolla tex filter luckan,den är monterad upp och ner !Vissa blandningar av olika slangar som är olika plast som inte riktigt är kompatibla med varandra mm.Glipa mellan "isoleringen" och nedre ram konstruktion så det blåser rakt in.EDIT:Badet på bilderna är inte swebad utan att annat bad ( fanns inget märke på det) som tillverkas i Kina ,som Swebad.
Riskok, vilket spa är det som du lagt bilder till. Är misstänkt likt just den serie vi fastnat för. Passion spa serie Aquatic resp Fitness. Vänligen ge mer info om vilka swimspa bad som är av god kvalitet.