Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Skall skaffa pool  (lĂ€st 1123 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Hybris

Skall skaffa pool
« skrivet: mars 11, 2017, 10:39:12:12 »
Vart en passiv deltagare pÄ forumet i ett antal Är. Undersökt pool i mÄnga Är men aldrig kommit till skott. Noterar hur 20-30% lockkampanjer strösslas det med hela tiden vilket gör att grundpriset egentligen Àr 20-30% lÀgre. Vissa ger lÀgre pris pÄ allt och andra bara pÄ grundpaketet. Alla spelare verkar smÄ och varierande servicenivÄer efter köp. En djungel rent ut sagt. :-)

Min poolplacering skulle ge utrymme för max 4*8 meter. Jag ligger mellan 3,5*7 till 4*8 i planeringen. Kommer inte köpa pooltak men har utrymme för det om jag Àndrar mig en vacker dag. Vill ha trappa och helst en stilren infÀlld lÀngs kortsidan (ingen romansk). Vill ha 90 graders hörn. Stilren pool som passar vÄrt moderna hus. (cedertrÀ och vitt med stora glas). Terrass runt poolen Àr tÀnk att vara 15-45cm ovan mark beroende pÄ vad pooltypen jag vÀljer klarar. 45 cm linjerar med halva grunden pÄ huset och min andra terras vilket skulle bli snyggt.

Planen Àr att skippa linerpool. Mina tvÄ varianter just nu Àr glasfiber eller PP/Niveko. TÀnkt vit dÄ det blir vÀldigt vackert vatten som passar huset.

SvÄrt att hitta bra vita glasfiber som Àr snygga. Folkpools Aquashell Àr fin men 8-12 veckors leverans. Byggs i Estland eller Lettland tror jag. Andra bra och snygga varianter? (Stilrena, vita)

Niveko sĂ€ljs av 2-3 smĂ„ spelare. Verkar vara hög kvalitet men garantier och stöd efter köp med smĂ„ ÅF? HĂ€r i Uppsala sĂ€ljer hydropool Niveko Ă„t Steninge. Lite mĂ„nga led? Levererar de verkligen pĂ„ 6 veckor IRL? Andra erfarenheter av Niveko?

Tittat pÄ andra PP pooler bÄde Svenska och andra. Men hittar vÀl mÄnga skitsnack trÄdar frÄn missnöjda kunder eller kaxiga leverantörer (som inte ger mig förtroende av att köpa frÄn pgr av attityd pÄ olika forum)

LĂ„ng trĂ„d men alla rĂ„d och förslag med bakgrunden ovan? Öppen för olika förslag. Stilren pool, kvalitet, bra ÅF. Verkar svĂ„rt att kombinera dessa saker! ;-)

Pool: Pool, pump+filter, UV, luftvÀrmepump, ribcover

Budget: 200-300K för pool och tillbehör. (plus mark, terrass etc utanför). Givetvis gÀrna billigare.

Bifogat en bild som ger ett bra exempel pÄ det jag söker.

Utloggad Hybris

SV: Skall skaffa pool
« Svar #1 skrivet: mars 11, 2017, 10:48:54:54 »
En till bild dÄ den ovan troligen Àr en overflow och de Àr för dyra. TÀnkt en skimmer variant. Tycker terrassen pÄ bilden Àr lite stökigt byggd men poolen Àr spot on.

Utloggad TommyC

« Svar #2 skrivet: mars 11, 2017, 11:01:20:20 »
Du verkar ha bra koll pÄ lÀget! Har du övervÀgt alternativet att plasta sjÀlv? Ett riktigt slitgöra men det blir mycket billigare och ingen risk för böldpest. NÀr man gör jobbet sjÀlv sÄ Àr man noggrann och gör rÀtt. Det blir inte mycket kvar som kan strula med leverantörer.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Milo14

• Kunnig
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlĂ€gg: 56
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Underbart med pool!
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: mars 11, 2017, 17:21:13:13 »
Var bor du Hybris? Om du har vÀgarna förbi Helsingborg Àr du vÀlkommen att titta pÄ vÄr glasfiberpool som ocksÄ Àr "nedsÀnkt" i ett trÀdÀck.

Vi har haft poolen i tvÄ Är och Àr jÀttenöjda. Hör av dig om du vill veta var vi köpte den. Annars kan du ju kolla vÄr byggtrÄd http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11909.0

Med vÀnlig hÀlsning,
Mikael
Glasfiberpool 8x4x1,52. Pooltak Gullberg / Jansson Nova comfort, Brilix THP 100, Poolrobot Astral Pulit, VattenmÀtare eXact iDip

Utloggad Hybris

« Svar #4 skrivet: mars 14, 2017, 21:50:37:37 »
Du verkar ha bra koll pÄ lÀget! Har du övervÀgt alternativet att plasta sjÀlv? Ett riktigt slitgöra men det blir mycket billigare och ingen risk för böldpest. NÀr man gör jobbet sjÀlv sÄ Àr man noggrann och gör rÀtt. Det blir inte mycket kvar som kan strula med leverantörer.

Plasta sjÀlv lÄter för mycket meck för mig. Har inte galet mycket tid till det. :-)

Utloggad Hybris

« Svar #5 skrivet: mars 14, 2017, 21:51:35:35 »
Var bor du Hybris? Om du har vÀgarna förbi Helsingborg Àr du vÀlkommen att titta pÄ vÄr glasfiberpool som ocksÄ Àr "nedsÀnkt" i ett trÀdÀck.

Vi har haft poolen i tvÄ Är och Àr jÀttenöjda. Hör av dig om du vill veta var vi köpte den. Annars kan du ju kolla vÄr byggtrÄd http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11909.0

Med vÀnlig hÀlsning,
Mikael

Bor i Uppsala. Vilken pooltillverkare har du?

Utloggad Milo14

• Kunnig
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlĂ€gg: 56
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Underbart med pool!
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: mars 15, 2017, 21:48:59:59 »
Vi köpte vÄr pool, pooltaket (Gullberg Jansson) och poolvÀrmepumpen (Brilix 100) av Neptunpool i Helsingborg.

Med vÀnlig hÀlsning,
Mikael
Glasfiberpool 8x4x1,52. Pooltak Gullberg / Jansson Nova comfort, Brilix THP 100, Poolrobot Astral Pulit, VattenmÀtare eXact iDip

Utloggad Castrol

• I branschen
  • Expert
  • Antal inlĂ€gg: 252
  • Total likes: 15
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör pĂ„ nĂ€tet
« Svar #7 skrivet: mars 20, 2017, 18:25:03:03 »
Med risk för att vara jÀvig sÄ tyska Chemoform som Àr en vÀldigt stor aktör i branschen bÄde i Sverige och Europa har ju Glasfiberpooler i sitt sortiment. De tillverkas i Finland av Muovi-Simola Oy (https://uima-altaat.fi/uima-altaat/).

Bifogar folder och svensk manual, kika gÀrna och Äterkoppla om du har frÄgor.

//Martin
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme