Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Poolhus  (lĂ€st 941 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Norbo

Poolhus
« skrivet: februari 15, 2017, 17:24:14:14 »
Planerar att bygga en pool 6x4 m i anslutning till ett befintligt hus. Planerar ett poolhus pÄ ca 50 kvm. Gavel mot befintligt hus men luftmÀssigt avskilt. Har inte tÀnkt anvÀnda det under vintermÄnaderna. Sadeltak, glas mot söder 8 m. 3 m glas mot norr. Gavel, inga fönster.
Hittills har jag planerat för en traditionell regelstomme med vĂ„trumsstandard nĂ€rmast poolkant. Har diskuterat och lĂ€st om hur man bemĂ€strar fuktproblematiken och fĂ„tt synpunkten: "Ska du inte mura upp vĂ€ggarna och putsa insidan" Är det nĂ„gon som har erfarenhet av eller synpunkter pĂ„ ett sĂ„dant vĂ€ggval? Jag har inte hittat nĂ„got skrivet.
Kommer att ha avfuktningsanlÀggning och sannolikt FTX ventilation. UppvÀrmning med vÀrmepump, har ej bestÀmt mig Ànnu för vilken variant. Har bl a lÀst Ericas synpunkter med intresse.

Utloggad j-t

SV: Poolhus
« Svar #1 skrivet: februari 17, 2017, 08:22:21:21 »
Planerar att bygga en pool 6x4 m i anslutning till ett befintligt hus. Planerar ett poolhus pÄ ca 50 kvm. Gavel mot befintligt hus men luftmÀssigt avskilt. Har inte tÀnkt anvÀnda det under vintermÄnaderna. Sadeltak, glas mot söder 8 m. 3 m glas mot norr. Gavel, inga fönster.
Hittills har jag planerat för en traditionell regelstomme med vĂ„trumsstandard nĂ€rmast poolkant. Har diskuterat och lĂ€st om hur man bemĂ€strar fuktproblematiken och fĂ„tt synpunkten: "Ska du inte mura upp vĂ€ggarna och putsa insidan" Är det nĂ„gon som har erfarenhet av eller synpunkter pĂ„ ett sĂ„dant vĂ€ggval? Jag har inte hittat nĂ„got skrivet.
Kommer att ha avfuktningsanlÀggning och sannolikt FTX ventilation. UppvÀrmning med vÀrmepump, har ej bestÀmt mig Ànnu för vilken variant. Har bl a lÀst Ericas synpunkter med intresse.

Jag sitter med liknande planer, fast ett vinterisolerat uterum, och jag kommer samtidigt bygga om husets ventilation sÄ att all luft ut (filtrerad sÄ klart) gÄr in i poolrummet för att sedan tryckas ut pÄ andra sidan i samma rum. PÄ sÄ sÀtt kommer dÀr cirkulera mycke varm luft Äret runt som dessutom trycker bort den fuktiga luften frÄn huset. Detta i kombination med vÀrmestrÄlningen frÄn poolen kommer vÀrma uterummet.
För att hantera fuktproblemet sÄ köpte jag ett zabra pooltak förra Äret com kommer vara pÄ nÀr det inte badas och dÄ kommer dÀr inte skapas sÄ mycke fukt och den dÀr Àr kommer vanlig vÄtrumsstandard att kunna hantera. NÀr man badar pÄ sommaren sÄ öppnar man vikdörrarna ut som de vÀggar som inte gÄr mot huset kommer bestÄ av.
Alla trÀytor inne kommer vara mÄlade med fÀrg för vÄtrumsbruk och allt övrigt i aluminium eller rostfritt.

Utloggad TommyC

SV: Poolhus
« Svar #2 skrivet: februari 17, 2017, 20:03:41:41 »
Inomhuspool med möjlighet att öppna utĂ„t vid bra vĂ€der. Inte avis alls (ljuger illa).  ;D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme