Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Det är korrekt att med UV så rek 0,5-1ppm. Men, det bygger ju också på att du har en stabil nivå i det intervallet. Jag minns inte hur du klorerar men det krävs ju nästan automatik för att hålla kloret i ett så snävt intervall.
Jag tycker att det du beskriver bevisar det jag säger! Sedan är det ju en annan fråga om man tycker det är ok att nivån fladdrar på det viset.Jag förstår att din poäng är att det var enkelt att komma tillbaka till normalläge igen (och det är ju bra!) men för egen del är jag nöjd med att klornivån inte fluktuerar på det viset. Och om den gjorde det skulle jag vilja ha lite större marginal till "noll" desinfektion.
Är det verkligen så? Jag tycker när jag mäter att det i princip alltid ligger strax under 1. Var bortrest 5 dagar och la i en ny tablett men klippte bara upp ett hörn som ett test. När jag kom hem så mätte jag i princip noll klor och väggarna var antydan till hala. Klippte upp två hörn på påsen samt slog i snabbklor (300 gram??). Fick direkt upp klor till 3ppm och dagen efter var det tillbala mellan 0,5-1 och inga hala väggar. Jag tycker det är relativt smidigt och jag har ändå inte lärt mig ännu, poolen har varit i drift i 2,5 månad eller nåt. Men vill nog trots allt ha automatik på sikt.