Här har det hänt lite medans man var ledig

Vi kan ju kolla på bilden du la upp och kolla vad vi ser :
1.Avsaknad av isolering ,och nej,det är inte bara för isolerings skull man fullskummar bad ,det är även för att hålla rör mm på plats.
Och skrönan att "fullskummade bad är svåra att laga" går vi inte på,är det rätt skum så är det bara att gräva ur det med händerna och dessutom ändrar skummet färg där det läcker.
Thermo filmen ,som kan sitta på insidan av din kabinettsida,är inte fullt tillräcklig för en god isolering.
Och ,ja, viskan har heller inte fullskum,men deras rör och slangar sitter fast ordentligt och hela badet är tätt slutet med frigolit skivor och
thermo.
2. Valet av slangar till luftinblandningen är av dusch slang typen.
3. Inte en enda märkning på en enda lim del?
4. Slangarna till vattnet är inte heller märkta,dvs antagligen av sämre kvalite,då man inte har en aning om max tryck mm.
Har sett sådana slangar som gått av pga vikten när dom är vatten fyllda och att dom inte sitter fast ordentligt med bra support i både pentland bad och denform (annat kina bad som säljs som camargure på bla Bauhaus)
5. Manifolderns små slangar har ingen som hells support ? Dom blir rätt tunga med vatten i sig dom med.
6. Stålrams konstruktion,kyler .
7.Slangen från pumpen verkar inte heller ha någon support,den blir riktigt tung och rör sig när pumpen startar
8. LX pumpar...mer behöver man inte säga...
Detta är det man ser på den bilden du skickat,skulle gärna se en bild på maskin utrymmet.
Jag hade lätt betalat det dubbla för ett premium bad istället för ett pentland,men det är jag.
Många väljer att inte göra det ,men då får man inte riktigt samma bad och problemet är att folk tror att dom köper samma bad som ett premium bad när dom köper kina bad.
Många blir vilseledda av säljare av bad (både små skuttar som säljer kina och större som säljer premium) och när jag är på mässor brukar jag säga till folk att inte tro på allt säljarna säger ,kolla upp bolaget som du handlar av, be dom öppna kabinett sidor så man kan se in i badet och se vad dom använder för komponenter,provsitt baden,även om det inte är vatten i så kan man känna om platserna känns bra,om jetsen petar dig i ryggen mm.
Nu kastade jag mkt skit

Och kommer garanterat bli kallad det ena och det andra och bli motargumenterad,men det är jag van vid.
Lite cred ska du ,det var en jäkla snygg trapp du byggt!!