VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolbyggar tankar  (läst 2793 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad evets32

Poolbyggar tankar
« skrivet: mars 21, 2007, 18:31:23:23 »
Hej Allihop!
Jag är väldigt glad över att jag av en händelse snubblade in på denna sidan, Verkar finnas mycket "know how" här. Jag är snart igång med att bygga en pool men jag har som alla andra en hel del funderingar innan det är dags för själa byggstarten. Jag hade tänkt mig en budget på runt 100´ men ingentin är riktigt 100%. Jag har efter en hel massa runsurfande kommit fram till att det finns en hel massa olika priser och kvaliteter. Om man tex tar svenskapoolfabriken och deras byggset så är man uppe i 100´direkt. Har hittat en del budgetalternativ som tex J & F. Nån här som har erfarenheter av de billigare alternativen? Jag vet ju att man för det mesta får det man betalar för men att en pool skall vara mer än 10 gånger dyrare än en annan tycker jag verkar konstigt, Är den dyrare verkligen så mycket bättre? Har tänkt att ha poolen nergrägd och trädäck runt om den. 

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolbyggar tankar
« Svar #1 skrivet: mars 21, 2007, 19:03:11:11 »
Jag vet ju att man för det mesta får det man betalar för men att en pool skall vara mer än 10 gånger dyrare än en annan tycker jag verkar konstigt, Är den dyrare verkligen så mycket bättre?
Hej o välkommen.  :)
Den frågan är svår att svara på, alla tycker olika. Visst är kvaliten bättre, men 10 ggr <dontkn>.
Frågan är väl också hur mycket man är beredd på att det får kosta.

För att kunna svara på det så måste man ju jämföra livslängden och jag känner ingen vars pool rostat sönder, ännu. Det kan ju vara så att varmgalvat o plastbehandlad plåt håller lika länge som rostfri plåt.



 
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad evets32

SV: Poolbyggar tankar
« Svar #2 skrivet: mars 21, 2007, 20:17:03:03 »
Nu har jag surfat runt mera och läst om bla Mats_61´s bygge. Detta imponerar mig! Jag tror att jag måste kolla lite till innan jag tar tag i spaden.......(beställer grävare) Ska man gå för det billigare alternativet så verkar det vara mycket viktigt att man tänker på att anlägga själva plattan bra. Själv har jag ganska så långt till avloppsbrunn så jag hade tänkt en lösning med en nersänkt brunn och en dränkbar pump i denna för att få bort regnvattnet. Sen kommer man fram til en fråga till. Om man nu går för det billigare alternativet, vad jag har förstått så ska den pumpen stå i direkt anslutning till poolen, Ljudnivå? Man vill ju inte höra pumpen jobba hela tiden när man sitter ute på terassen i solen... Tanken på att bygga en pool kom för ett tag sen men när man bryter ner det hela i små bitar verkar det bli en hemsk massa av dom. Är det verkligen så klurigt att få till en pool?

Utloggad Fia

SV: Poolbyggar tankar
« Svar #3 skrivet: mars 21, 2007, 21:03:47:47 »
Pumpen behöver inte stå i direkt anslutning, vi har ca:17 meter till pumpen, placerad i garaget. Se bara till att ha tillräkligt stark pump. Kan inte tänka mig att ha pumpen nära, den hörs för väl.

Visst är det mycket att stå i, men tänk på att du bara bygger den 1 gång, sen kan du njuta i många år!!! O0
Helt klart värt det. <sol>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Poolnicke

SV: Poolbyggar tankar
« Svar #4 skrivet: mars 21, 2007, 21:20:26:26 »
Evets32,

Vi har haft en hel del diskussioner om kvalitet kontra pris i forumet. Mitt råd blir att titta på lite pooler vad gäller främst kvalitet och egenskaper. När du vet vad du vill ha så kan du aktivt börja söka bästa pris. Mao om du bara tittar på pris så risken stor att du köper något som du blir missnöjd med. Å andra sidan så skulle jag aldrig kunna tänka mig att lägga 30 000 extra bara för att säljaren var trevlig eller att det är nära till butiken.

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan