Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Jag funderar på att köpa spa eXact pool ez av den anledning att jag vill mäta cya nivån.Har oxå läst att vatentemperaturen påverkar mätningarna.Min fråga är alltså om denna mätare som är för "pool" kommer att mäta fel då jag ska ha den till mitt spa.MVHRoger
Någon frågade i tråden om stickorna till iDipen, de förvaras i täta burkar men har ett bäst före datum, själv beställde jag fyra olika stickor (100 av varje): pH, Bundet klor, fritt klor och alkalinitet. Känns trist att behöva slänga burkarna med över hälften av stickorna kvar, men jag vågar inte riskera att stickorna visar fel, som ngn sa, det blir billigare i längden med perfekt vattenkvalité. Själv är jag jättenöjd med iDipen, visar klockrena värden, åtminstone verkar det så då vattnet alltid är fint och värdena följer ett logiskt mönster utifrån hur många som badar, hur ofta etc. Med vänlig hälsning,Mikael
Är det den här ni har köpt? kostar en del men den verkar enkel att läsa av.http://itseurope.co.uk/shop/837/Såg att den fanns på Spaprylar.se och billigare.
...Antar att man säkert ev kan hälla i vatten från poolen i en iDip men det är väl tänkt att ta upp vatten med den för varje mätning.
Det kanske bara kostar 100 kr för att byta vattnet men jag ryggar då mer för kringarbetet kring ett vattenbyte och framförallt den vecka det tar att värma upp poolen igen (poolvärmepumpen skulle nog få gå dygnet runt en vecka) och den "onödiga" elräkningen kring det. För att inte tala om frustrationen hos kidsen om poolen inte är badbar under tiden. Men som du säger Urban, man tänker olika. Ha det gott, Med vänlig hälsning,Mikael